امامزاده اسحاق(ع)؛ مشهد الرضا اهالی گیلان  
کد خبر: 4196354
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
اماکن زیارتی گیلان/2

امامزاده اسحاق(ع)؛ مشهد الرضا اهالی گیلان  

آستان امامزاده اسحاق(ع) و خواهرش خیرالنساء(س) بر نوک قله سیاه‌کوه در شهرستان شفت واقع شده و زمانی برای بسیاری از اهالی گیلان که رفتن به مشهد دشوار بوده زیارت امامزاده اسحاق با مسیر دسترسی کوهستانی حکم زیارت مشهد الرضا را داشته است.

امامزاده اسحاق(ع)

به گزارش ایکنا از گیلان، آستان امامزاده اسحاق(ع) و خواهرش خیرالنساء(س) در ارتفاع بیش از یک‌هزار و ۳۳ متری از سطح دریا و بر نوک قله سیاه‌کوه بخش احمد سرگوراب در ۲۵ کیلومتری غرب شهرستان شفت در منطقه‌ای ییلاقی واقع ‌شده که از جمله دیدنی‌های گیلان است.

از مهم‏ترین جاذبه‌های طبیعی روستای امامزاده اسحاق، جاده مسیر دسترسی به آرامگاه این امامزاده است، این مسیر جلگه‌ای زیبا از شالیزارها، خانه‌ها، رودخانه‌ها و کوهپایه‌های جنگلی عبور می‌کند و در انتها به روستای امامزاده اسحاق(ع) می‌رسد.

درخت هزار ساله‌ کنگول باسکم که به افرای پیر جنگل‌های گیلان معروف است، از جاذبه‌های دیدنی شهرستان شفت بوده که در مسیر همین جاده قرار گرفته و سالانه بسیاری از افرادی که برای زیارت راهی امامزاده اسحاق شفت می‌شوند، از این درخت کهنسال نیز بازدید می‌کنند.

امامزاده اسحاق(ع)؛ مشهد الرضا اهالی گیلان  

در مجاورت امامزاده خانه‌ها و اتاق‌های اجاره‌ای با مصالح بومی مثل چوب ساخته‌ شده که به عنوان مأمنی برای اقامت زائران قابلیت استفاده دارد، مسافران از این خانه‌ها به تمام منطقه اشراف داشته و از نسیم خنک کوهستانی بهره می‌برند.

امامزاده اسحاق(ع)؛ مشهد الرضا اهالی گیلان  

این بقعه در ایام بهار و تابستان، هوای بسیار خنک ییلاقی و در پاییز و زمستان هوای منحصر به ‌فردی دارد و وجود چشم‌انداز‌های بدیع و بکر طبیعی و اشراف بر کل گیلان از این امامزاده از دیگر جاذبه‌های گردشگری منطقه امامزاده اسحاق(ع) است. اگر در یک روز آفتابی زائر بقعه باشید، می‌توانید از صحن امامزاده اسحاق(ع) دریای خزر، شهر رشت، فومن و صومعه‌سرا، رضوانشهر و شفت را ببینید.

امامزاده اسحاق(ع)؛ مشهد الرضا اهالی گیلان  

بقعه امامزاده اسحاق براساس شجره نامه موجود، مدفن فرزندان امام موسی كاظم(ع) و برادر امام رضا(ع) و خواهرش خيرالنسا(فاطمه خانم) خواهر حضرت معصومه(س) است. زمانی برای بسیاری از اهالی گیلان که رفتن به مشهد دشوار بوده زیارت امامزاده اسحاق با مسیر دسترسی کوهستانی حکم زیارت مشهد الرضا را داشته است.

امامزاده اسحاق(ع)؛ مشهد الرضا اهالی گیلان  

عملیات نازک‌کاری اعم از گچ‌بری، معرق کاری، رسمی بندی، آیینه کاری در فضای عرق‌چین و سقف و دیوار شبستان به مساحت ۷۰۰ مترمربع به ارزش دو میلیارد تومان با پیشرفت بیش از ۹۰ درصد و همچنین اتمام عملیات احداث گنبد به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان از جمله اقدامات عمرانی انجام گرفته در آستان مقدس امامزاده اسحاق(ع)شهرستان شفت بوده که در ایام الله دهه مبارک فجر قابل افتتاح است. این عملیات عمرانی با همت هیئت امنا، خیرین، اداره اوقاف شهرستان شفت و با نظارت فنی معاونت بهره وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف استان در حال انجام است.

امامزاده اسحاق(ع)؛ مشهد الرضا اهالی گیلان  

انتهای پیام
captcha